Tycker du det verkar vara en bra idé att meditera, men det känns svårt? Att det ska vara så enkelt, men när man väl försöker så “anfaller” tankarna eller så somnar man istället?

Så kände jag, men nu kan jag en superenkel meditation, som inte kräver massor av tid för att komma in i No-mind. Till motsatts från mind-full, så är No-mind precis som det låter = tomt på tankar…


Redo att pröva?
Sitt gärna bekvämt, men det går lika bra om du står eller ligger ned.

1. Välkomna och acceptera alla tankar som kommer, men tänk att du har något som stoppar tankarna en bit ovanför huvudet. Tankarna behöver inte komma in i huvudet och du måste inte göra något åt dem, just nu….du kan till och med sätta dem på moln som glider iväg:)

2. Sen börjar du observera din in och utandning, precis som den är, ändra den inte.

3. Tänk ditt förnamn på varje utandning…

Inom kort bör du vara i No-mind, där det är lugnt, tyst och tomt på tankar…stanna här så länge du vill och har tid med:)

Denna övning kan göras var som helst, på bussen, toaletten på jobbet, innan du ska somna, möjligheterna är oändliga!

Hoppas du tar dig tid för att pröva denna enkla meditation snart / Hälsningar Jane

Pin It on Pinterest

Share This